Uusinta sisältöä

ODOO 11.0 uuden sukupolven all-in-one yritysjärjestelmä

Odoo:n uusin versio on entistäkin nopeampi ja helpommin hallittava Toimitamme Odoon palveluna...
+ Lue koko juttu

vTiger 7 - CRM / ERP entistäkin helpommaksi

vTiger CRM 7 Community Edition on merkittävä uudistus - kannattaa tutustua Uusi versio tehostaa yrityksen sisäistä...
+ Lue koko juttu

Huomattavaa uuteen vTiger 7 versioon siirtymisessä

Siirtyminen on periaatteessa erittäin suositeltavaa uuden vTigerin käyttäjäystävällisten ominaisuuksien ja...
+ Lue koko juttu

Yhteys

Ota yhteyttä: Stratman asiakaspalvelu
Sinivuokontie 3
37550 Lempäälä
Puh. or
0500644336

Sähköposti on muotoa: etunimi.sukunimi@stratman.fi


Uusien vTiger 6:n versioiden tärkeimpiä ominaisuuksia PDF 

vTiger 6:n uusia ominaisuuksia versioittain.

Huomaa myös uudet laajennukset: Katso artikkeli tästä linkistä:  Asiakashallinta entistäkin helpommaksi ja tehokkaammaksi vTigerillä

6.4 version parannuksia, mm.

  • asiakaskohtaisten ulkoasujen luominen on nyt mahdollista (toimittajien tekemänä)
  • uusien ulkoisten hyökkäysten estoa on kehitetty
  • kooditason korjauksia ja muutoksia

6.3 versiossa on lisää kustomointi ja liitettävyysmahdollisuuksia

  • Ulospäin näkyvät ominaisuudet ja perustoiminta ovat tuttuja jo 6.2-versosta
  • Useita teknisiä parannuksia, mm.
    • toimintojen parannuksia ja korjauksia
    • lisätyt yhteys-/integraatiomahdollisuudet muihin nettipalveluihin (Web Services API-rajapintojen laajennukset)
    • entisestäkin tehostettu hyökkäysten esto

6.2 versiossa käyttäjäystävällisyyttä ja toimintavarmuutta on entisestäänkin kehitetty

  • Lukuisia taustalla vaikuttavia teknisiä parannuksia, mm. lisättyjä tietoturvaominaisuuksia
  • Google Calendar:in uusimman version rajapinta
  • Muokkattavuus ja räätälöitävyysominaisuudet ova entisä laajemmat
  • Kolmansien osapuolien tarjoamien laajennusten määrä on kasvanut

6.1 versiossa tuli lukuisia ominaisuuksien laajennuksia

  • Nopea haku suoraan listanäytöistä ja kentistä
  • Asterisk (PBXManager) integraatio (VOIP puhelinkeskus)
  • Ajastetut raportit
  • Graafiset raportit
  • Tietoon klikattavat raporti
  • Dokumenttien massamuokkaus
  • Dokumenttien työnkulut (Workflow)
  • RSS /syöte moduuli
  • Our sites module
  • Laajennusten hankintamoduuli
  • Teknisiä toimintaa nopeuttavia ja tietoturvallisuutta parantavia ominaisuuksia

6.0 versiossa tulivat mm. seuraavat ominaisuudet

  • Toimintokohtaiset yhteenvetonäkymät ja mittarit
  • Lisäkenttien ja valintalistojen helppo lisäys muokkaus
  • Omien listauksien ja suodattimien nopea luonti ja tallennus
  • Kenttäkohtaiset haut ja hakujen tallennus omiksi tai yhteisiksi suodattimiksi / listanäkymiksi
  • Uusi kalenteri- ja tehtäväosio, johon myös Google-kalenterin integrointi
  • Tietojen vuorovaikutteinen sisäinen kommentointi (chat-tyylinen)
  • Ylläpitäjän uusittu käyttöliittymä
  • Omien toimintojen kehittäminen: helpompi/nopeampi laajennusten ja räätälöintien tekeminen

Huomattavaa uuteen versioon siirtymisestä

Lue lisää...
 
Kysymyksiä ja vastauksia vTiger CRM:stä

Minkälaisille yrityksille vTiger on tarkoitettu?

  • vTiger CRM on tarkoitettu koosta riippumatta yrityksille, joille markkinoinnin ja myynnin johtaminen, asiakastapahtumien hallinta ja historian hyödyntäminen ovat tärkeitä asiakaspalvelun laatu- ja tuottavuustekijöitä.
  • vTiger on suunniteltu erityisesti asiakaslähtöistä B2B-liiketoimintaa varten.
  • Yrityksille, joilla on muita järjestelmiä (ERP), nettipalveluja tai postituslistoja, joiden kanssa CRM tiedot halutaan olevan käytettävissä kaksisuuntaisesti.
  • Yrityksille, joilla on tarvittaessa tarve monipuoliseen oikeuksien/näkyvyyden hallintaan.
  • Yrityksille, joiden tietosisällöt (kentät) on oltava helposti lisättävissä ja muokattavissa.
  • Kansainvälisesti toimiville yrityksille (useita kieliä, valuuttoja ja varastoja).

jotkut toiminnoista vaativat laajennus- tai integrointimoduleita

Millainen on vTiger CRM-ohjelmiston rakenne ja mitä ominaisuuksia palvelulla on?

Teknisessä mielessä Stratman Oy:n vTiger palvelun pääosiot ovat

  • Ohjelmisto: Varsinainen PHP-skriptikielellä tehty ohjelmisto, joka on sijoitettu nettipalvelimella omaan alihakemistoon
  • Tietokanta: MySQL-tietokanta
  • Tallennetut dokumentit (esim. *.doc ja *.xls) : tiedot tallennetaan palvelimella olevaan vTigerin alihakemistoon.
  • Palvelin: vTiger ja tarvittavat tukiohjelmistot on sijoitettu erityisesti vTiger:ille konfiguroidulle ja optimoidulle Stratman Oy:n ylläpitämälle virtuaalipalvelimelle (ns. LAMP-palvelin*). Palvelin sijaitsee Hetzner AG:n (Saksa) palvelinkeskuksessa. Tarvittaessa ohjelmisto voidaan sijoittaa myös asiakkaan omille palvelimille. vTiger voidaan asentaa myös Windows palvelimelle.
  • Varmistukset (jollei muuta sovita): Tietojen varmistus tapahtuu päivittäin siten, että palautettavissa on kolmen edellisen päivän ja edellisen viikon, edellisen kuukauden ja edellisen vuoden tilanne. Varmistustiedot sijaitsevat fyysisesti eri palvelimella.
  • Tietoturva / hakkeroinnin esto: Palvelimella on eri tyyppisten hyökkäysten varalta useita reaaliaikaisia tarkkailuohjelmistoja, jotka automaattisesti estävät mm. tunkeutujien osoitteet ja palvelimen käytön spämmiä välittävänä sähköpostipalvelimena.

Itse ohjelmiston päätoiminnot

  • Toimintoja toteuttavat moduulit (mm. asiakkaat, yhteyshenkilöt, liidit, mahdollisuudet, tarjoukset, tilaukset, laskut, tuotteet, sähköpostit, kalenteri/tehtävät, kampanjat, dokumenttien hallinta, projektinhallinta jne.
  • Automaattisesti muodostuva asiakastapahtumien historia
  • toimintoja tukevista apumoduuleista ja -toiminnoista (tietojen vienti ja tuonti, raportit, etusivu/tunnusluvut, hakutoiminnot, suodattimet/näkymät, kaksoiskappaleiden etsintä, työnkulun/prosessien automatisointi)
  • Hallinnointi ja ylläpito (käyttäjäkohtaiset asetukset mm. kieli, valuutta, aikavyöhyke, salasana, ylläpitäjälle näkyvät toiminnot mm. käyttäjähallinta, käyttöoikeudet, moduuleiden ja kenttien näkyvyydet, lisäkenttien luominen, yrityksen omat tiedot, sähköpostipalvelimet,  jne. )
  • Tarvittaessa erillinen palvelupyyntötoimintoihin yhdistetty asiakasportaali (asiakkaan omat tiedot ja historia ja helpdesk-yhteydet)
  • Tarvittaessa kolmannen osapuolen laajennukset: mm. postituslistapalvelujen integroinnit, tekstiviestipalvelujen integroinnit, VOIP-keskus-integrointi(Asterisk) , Outlook/Thunderbird ja Exchange-palvelin laajennukset, asiakaskohtaisesti räätälöidyt laajennukset

Minkälaista raportointia käyttäjä pystyy saamaan ohjelmiston avulla (esim. myyntiluvut asiakaskohtaisesti jne.)?

  • vTigerissä on lukuisia mm. myynnin ja asiakkaiden seuraamiseen tarkoitettuja valmiita raportteja. (Analyysit -> Raportit) Raportit ovat muokattavissa ja käyttäjä voi luoda pienellä harjoittelulla luontityökalun avulla uusia raportteja.
  • Raporttihakujen tulokset ovat tarvittaessa suoraan vietävissä Excel:iin edelleen käsitettävissä.
  • Tietojen arviointia (ja työstämistä) varten eri työtilanteissa voi käyttäjä muokata helposti listoja/näkymiä vTigerin suodattimilla.
  • Käyttäjillä on oma ”Kotisivu”, jossa näkyvät hänen ja yhteiset tilanne-/tavoitemittarit reaaliaikaisena. Päätoimintojen näytössä on lisäksi niihin liittyviä mittareita.

Onko ohjelmistossa erityisominaisuuksia, jotka tekevät vTiger CRM:stä paremman kuin kilpailijansa?

  • Vtigerin etuja verrattaessa muihin avoimen lähdekoodin ohjelmistoihin ja myös kaupallisiin lisensseihin perustuviin ohjelmistoihin ovat mm.
  • Elinkaarikustannukset edulliset verrattuna mihin tahansa toiseen täysmittaiseen CRM:ään
  • Ei varsinaisia lisenssimaksuja (ainoastaan palvelimen ylläpito ja palvelinkustannukset)
  • Stratman Oy:n ylläpitämän erikoispalvelimen kustannukset ovat kilpailukykyiset
  • Sisältää kilpailevia järjestelmiä laajemmat toiminnot ilman laajennuslisenssien hankintaa
  • Helposti muokattava verrattuna muihin open source ja kaupallisiin ohjelmistoihin
  • Helposti omaksuttava käyttöliittymä
  • Käyttöliittymän tarpeettomat osiot ja kentät helposti piilotettavissa ja/tai otettavissa käyttöön uudelleen
  • lLsäkenttien ja mm. alasvetovalikoiden helppo lisääminen/muuntaminen
  • Avoin lähdekoodi sallii helpomman laajennusten ja räätälöintien tekemisen
  • Erittäin monipuolinen roolipohjainen käyttäjäoikeuksien hallinta vetää vertoja kaikkein ”raskaimmillekin” sovelluksille. Käyttäjäkohtaisesti ei ole pakko määritellä kuin käyttäjän rooli. Roolien oikeuksia voi tarvittaessa muokata.

Mobiilikäytön toimivuus

  • Android ja iPhone mobiililaitteille/älypuhelimilla erityinen karsittu käyttöliittymä. Myös normaali käyttöliittymä toimii mobiililaitteilla.
  • Toiminnanohjausominaisuudet: vTiger soveltuu monipuolisuutensa ja helpon muokattavuuden ja laajennettavuutensa vuoksi myös toiminnanohjauksen työvälineeksi.
  • Huomattavan monipuolinen kielivalikoima (>50 kieltä) verrattuna kilpaileviin järjestelmiin
  • Laajan kansainvälisen yhteisön takaama kehittämisen jatkuvuus. Valitettavasti useat kilpailevat open source projektit ovat olleet lyhytikäisiä.  vTiger on tällä hetkellä maailmassa eniten käyttöönottoja keräävä CRM-ohjelmisto, joten jatkuvuus on taattu.
  • Kansainvälisen vTiger-yhteisön tuki on omaa luokkaansa
  • Käytetty teknologia (LAMP) on valtavirtaa ja on hyvin laajan osaajajoukon hallitsemaa, joten teknologian osaavia resurssi backup:eja löytyy tarvittaessa.

Stratman-palvelu: pisin ja monipuolisin vTiger / CRM-kokemus Suomessa sekä kokenut yhteistyöverkosto

Stratman Oy:n palveluista

  • Sähköisen liiketoiminnan kehittämiskonsultointi
  • Open Source ohjelmistot nettipalveluina
  1. vTiger CRM (ohelmistopalvelujemme erityisosaamis alue, josta kokemusta  jo vuodesta 2007 )
  2. SugarCRM
  3. Joomla-nettisivustojen julkaisujärjestelmä
  4. Moodle-oppimisympäristö
  5. Magento-nettikauppa
  • Ohjelmistojen integrointi (ylläolevat ohjelmistot, muut integroinnit selvitetään tapauskohtaisesti)
  • Käyttäjätuki ylläoleville ohjelmistoille
  • Koulutus
  1. CRM-koulutusta (mm. Asiakashallinnan kehittämien yrityksessä, vTiger, SugarCRM)
  2. Digitaalisen markkinoinnin koulutus (nettisivujen, nettikaupan, CRM:n, SOME:n  ja sähköposti- ja tekstiviestimarkkinoinnin yhteentoiminta)

 

LAMP-palvelin* = Palvelin joka perustuu Linux-käyttöjärjestelmään, Apache nettipalvelinohjelmistoon, MySQL-tietokantaan, Php-skriptikieleen.

 

 
Uusi vTiger 6.1 tuo lisää ominaisuuksia ja teknisiä parannuksia PDF 

vTiger lisää etumatkaa käyttäjäystävällisyydessä

1. Uusia ominaisuuksia

  • Nopea haku suoraan listanäytöistä ja kentistä
  • Asterisk (PBXManager) integraatio (VOIP puhelinkeskus)
  • Ajastetut raportit
  • Graafiset raportit
  • Tietoon klikattavat raporti
  • Dokumenttien massamuokkaus
  • Dokumenttien työnkulut (Workflow)
  • RSS /syöte moduuli
  • Our sites module
  • Laajennusten hankintamoduuli
  • Teknisiä toimintaa nopeuttavia ja tietoturvallisuutta parantavia ominaisuuksia

Edellisessä versiossa (6.0) tulivat mm. seuraavat ominaisuudet

  • Toimintokohtaiset yhteenvetonäkymät ja mittarit
  • Lisäkenttien ja valintalistojen helppo lisäys muokkaus
  • Omien listauksien ja suodattimien nopea luonti ja tallennus
  • Kenttäkohtaiset haut ja hakujen tallennus omiksi tai yhteisiksi suodattimiksi / listanäkymiksi
  • Uusi kalenteri- ja tehtäväosio, johon myös Google-kalenterin integrointi
  • Tietojen vuorovaikutteinen sisäinen kommentointi (chat-tyylinen)
  • Ylläpitäjän uusittu käyttöliittymä
  • Omien toimintojen kehittäminen: helpompi/nopeampi laajennusten ja räätälöintien tekeminen

Huomattavaa uuteen versioon siirtymisestä

Lue lisää...
 
Mihin vTiger 6.1 CRM:ää käytetään yrityksessä PDF 

Vtiger 6.1 CRM:n käyttötavat, yleiskuvaus toiminnoista

Asiakkaiden ja yhteyshenkilöiden hallinta

Myyntityön automatisointi

Kaikkien yhteystietojen tallennus ja hallinta: yksityiskohtaiset tiedot, muistiinpanot, dokumentit, sähköpostit, kalenteritiedot, ym.

Kaikki käyttäjien näkemät ja päivitettävissä olevat tiedot voidaan määritellä. Mm. sähköpostivastaukset ja ilmoitukset muuttuneista tiedoista voidaan automatisoida.

Tuomalla automaattisesti asiakastietoja nettisivujen lomakkeilta liideiksi käynnistyy prosessi asiakassuhteiden jalostamiseksi. Tiedot voi tuoda myös esim. Excelistä. Liidit kvalifioidaan asiakassegmenteittäin potentiaalisiksi mahdollisuuksiksi. Mahdollisuudet muunnetaan tarjoukseksi, myyntitilaukseksi ja laskuksi.

Myyntitilanteen kehittymistä voi seurata henkilökohtaisella, tiimikohtaisella tai koko yrityksen tasolla.

Markkinointi

Tukitoiminnot

Yksittäisten tai segmenteittäin kohdistettujen massasähköpostien lähettäminen liideille, yrityksille, yhteyshenkilöille tai muille käyttäjille on vTigerin tärkeimpiä työkaluja. Seuraamalla ja analysoimalla viestintähistoriaa ja parannetaan kampanjoiden tehokkuutta.



Asiakkaiden tukipyyntöjä seurataan ja hoidetaan itse kirjatuilla tai asiakkaiden asiakasportaalin kautta tekemien tukipyyntöjen pohjalta käynnistyvien tukiprosessien avulla

Tuotteiden hallinta ja laskutus

Projektihallinta

Tuote- ja palvelutietokantoja hyödynnetään tarjousten, myyntitilausten ja laskujen luomiseen ja lähettämiseen (pdf).

Varastosaldot päivittyvät automaattisesti. Perushintojen lisäksi hyödynnetään tarvittaessa mukautettuja hinnastoja. Tietojen pohjalta voidaan myös tehdä tilauksia toimittajatietokannassa oleville yrityksille.



Asiakasprojektien hallinta ja niiden välitavoitteiden ja käyttäjille osoitettujen tehtävien seuranta tapahtuu projektien tai kalenteritoimintojen kautta



 
Miten toteutat CRM:n tiukalla budjetilla, 13 menestystekijää. Tutki Open Source vaihtoehdot. Esim. VTiger. PDF 

Tämän jutun on Pekka Ketonen laajentanut ja muokannut Richard Boardman, Mareeba CRM Consulting artikkelin pohjalta

CRM-projektien koko ja tavoitetaso vaihtelevat suuresti. Yhteistä niille on kuitenkin ...

  1. mahdollisimman nopea aikataulu
  2. avainresurssien ajankäyttöongelmat
  3. ... ja yhä useammin tiukka budjetti

Käyttämällä luovia ratkaisuja ja muutamia CRM-toteutusten hyviä käytäntöjä voidaan asiakassuhteiden hallinnan järjestelmät toteuttaa hämmästyttävän edullisesti. Tässä jutussa CRM-projektia lähestytään ensisijaisesti kireälle vedetyn budjetin näkökulmasta.


1. Selvitä ensin mitkä ovat saavutettavissa olevat liiketoimintahyödyt

  • kustannussäästöt markkinointi/myyntityön tuottavuuden lisääntyessä
  • liikevaihdon kasvun nopeutuminen
  • uusien toimintatapojen tuomien uudet lisäarvopalvelujen merkitys
  • asiakastyytyväisyyden ja toiminnan laadun paraneminen
  • CRM:n käyttöönoton strateginen ja taktinen merkitys

Mitä tämä tarkoittaa rahassa? Onko kaavailtu budjettiraami realistinen? Kokeneen asiantuntijan tekemän esikartoituksen avulla voit nopeasti löytää oikeat suuntaviivat.

Lue lisää...
 
<< Alkuun < Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava > Loppuun >>

Sivu 2 / 5

RocketTheme Joomla Templates