Markkinointiviestintä
- Asiakaskohtaiset sähköpostit ja asiakasryhmäkohtaiset kampanjat.
 
- Viestintä nettisivujen tai sosiaalisen median lomakkeilta tulleiden yhteydenottajien kanssa.
 
- Toiminnallisuuksia voidaan muokata tai laajentaa, esim SMS / tekstiviestilähetykset.
 
Liidien hallinta
- Uusien potentiaalisten asiakaskontaktien jalostaminen asiakkuudeksi.
 
- Tietoja saadaan viemällä liidien yhteystietoja esim. Excelistä, nettisivulomakkeilta.
 
- Raakatiedon pohjalta usein ulkopuolinen "liidein perkaaja" suorittaa esikarsinnan kysymyspatterin avulla.
 
- Tiedot hyödynnetään yhteydenotoissa ja kampanjoinnissa.
 
- Muistutukset vastuuhenkilölle ja markkinoinnin johdolle.
 
Mahdollisuudet
- Myyntimahdollisuuksien seurannan, ennakoinnin ja asiakassuhteiden kehittämisen väline.
 
- Mahdollisuuden tilaa ja kaikkien mahdollisuuksien myyntipotentiaalia seurataan.
 
- Käytetään mm. usein monivaiheisissa tai pidemmissä tarjousproseesseissa asiakkaan tilanteen seuraamiseen ja tilauksen todennäköisyyden arvioimiseen.
 
- Parannetaan liikevaihdon ennustettavuutta. 
 
- Muistutukset vastuuhenkilölle ja myynnin johdolle.
 
Myynnin hallinta ja automatisointi
- Myyjän ja myyntitiimin väline asiakassuhteiden kehittämiseen ja tarjousten laadintaan sekä seurantaan
 
- Liidi->asiakas/yhteyshenkiö -> (mahdollisuus) -> tarjous-> myyntitilaus-> lasku
 
- Myyntivaiheiden automatisointi työnkulun (workflow) ohjausten avulla
 
- Muistutukset vastuuhenkilölle ja myynnin johdolle.
 
Asiakastuen ja palautteiden hallinta
- Tukihenkilö tai myyjä kirjaa pyynnöt/palautteet toimenpiteksi
 
- Asiakaspalveluportaalin kautta voivat asiakkaat syöttääomat tukipyyntönsä ja kysymykset
 
- Kysymyksistä voidaan luoda UKK -lista (usen kysytyt kysymykset) joita asiakkaat ja oma henkilöstö voivat hyödyntää
 
- Pyyntöjen seuranta ja muistutukset.
 
Projektien hallinta
- Käytetään sisäisten projektien tai usein myös laajempien tarjous/tilausprojektien hallintaan
 
- Projektin välitavoitteet
 
- Projektin tehtävät
 
- Projektin dokumentit
 
- Seurantaan muistutukset, gantt-kaavio ja linkitys kalenteritoimintoihin
 
Tuotteiden ja palvelujen hallinta
- Toiminnot lisäävät tai poistavat tuotteiden varastomääriä
 
- Tilaukset toimittajilta, myös myyntitilauksen muuntaminen ostotilaukseksi
 
- Hinnastojen hallinta
 
- Tuotteiden sarjanumeroseuranta
 
Oman työn ja johtamisen työvälineet, analysointi ja raportit
- Tapahtumien ja tehtävien aikatauluttaminen (omat, yhteiset)
 
- Sähköpostien hallinta: lähetykset, vastaanotot, liittäminen ulkopuolisiin palveluihin esim. Google, Outlook
 
- Tekstiviestien (SMS) lähettäminen
 
- Dokumenttien hallinta
 
Ylläpito
- Monipuolisesti rooleihin perustuvat hallittavat käyttöoikeudet
 
- Käytettävien toimintojen hallinta (näkyminen hallittavissa myös käyttäjäkohtaisesti)
 
- Helppo lisäkenttien luominen ja turhien poistaminen käytöstä
 
- Työnkulkujen luominen ja automatisointi (mm. muistutukset, sähköpostit)
 
- Tehtävien ajastaminen
 
- Nettilomakkeiden luominen
 
- Asiakasportaalin käyttöönotto, asiakkaiden oikeuksien/näkymien hallinta
 
Kustomointi, laajennukset ja räätälöinti
- vTigerin omilla työvälineillä voi käytettäviä toimitoja, listanäyttöjä, tietonäkymiä ja kenttiä helposti muuttaa tai lisätä
 
- Erilaisiin toimintatapoihin ja tarpeisiin on saatavissa sadoittain laajennuksia
- Voidaan luoda yksinkertaisesti myös omia toiminta-moduuleita "MOdule Designer"-tyyppisillä työkaluilla
 
 
- Tarvittaessa vTiger on räätälöitävissä erityistarpeisiin
- koodamalla erikoitoiminto
 
- integroimalla toisen järjestelmän kanssa